به که بگویم
sarigalin
اجتماعی - خبری - فنی - شهر سازی

ای دوست ای ایرانی ای عرب ای ملت

ای امت یا ای مردم رفقا یا برادر

نمیدانم روی خطابم با کیست

 اما می دانم که با این عزیزان نیست

با کارگری که ظهری یک کارتن سجاده می کند 

رو به قبله ذکری نمازی و دعایی و بعد 

نیم لقمه ای می خورد و پاهایش را اندکی دراز

سایه بانی می یابد و ارامشی  و درد دو عالم جدا

پلکها مجال اندیشیدن را ب او  نمی دهند

در یک چشم بهم زدن صدای خر و پف بلند

دستی می خورد به پایش و بازآجر است که باید پرتاب شود

تا خانه ایی ویلایی کوشکی کاخی

 پیش فروش  و انباشت دلار و یورو سکه قدیم

قهقه خنده اشان گوش ریاست بانک ها را کر میکند و

صدای ویراز ماشینسانهمسایه هارا اذیت

اخ چه حکمتی است این

ایا این دیار  مارا  سحر کرده اند

روی صحبت من نمی دانم با کیست اما میدانم

با سرباز صادقی که جان به لب

در بلندی های مرزهای این کشور

دفاع میکند از میهن نیست 

می دانم با شهروندی نیست که بشقابش را

تازه   له کرده اند  نیست

حتی با کسانی نیست که از طناب اویزان شده

و از با لکن خانه همسایه بکار فرهنگی کرده اند نیست

با ان کسانی نیست شبانه کانلهای  ماهواره می بینند

اما روز به جمع جمع اوران می پیوندندنیست

نمی دانم با چه کسی سر دعوا دارم

با اقا محمد خان قاجار یا رضا شاه

با اسکنر مقدونی یونانی  یا آریابرزن دلاور ایرانی

با ملکه الیزابت یا پرنس دایانا

با الیور تویست یا پلنگ صورتی

با پینیو کیو  دروغ گو یا رمیستریو قهرمان کشتی کج

با امیر کبیر یا میر فنذرسکی 

با هیتلر یا حواریون مسیح

نمیدانم چرا

کریم خان زند از انگلیسی ها رشوه خواست

چرا کشور مارا می فروخت

نمی دانم ایا نادرشا ه تقصیری داشت یا نه

نمی دانم کوروش پیامبر بود یا کبیر و صغیر یا شاه ظالم

حیف ان صفحات کاغذی که می نوشتند

ما می خریدیم و در کنج مکتی در زیر نور فانوس املایش می کردیم

حیف ان پول این مملکت

من حلال می کنم ان 3 میلیارد دلار را  را که نمی دانم چقدر بود

من حلا ل می کنم ان سه میلیارد دلاری را که از وطنم گریخت

حلال میکنم چون اگر این پول  برگردد  باز  اختلاسش می کنند

اصلا پول چیست چرک کف دست است دیگر

وبال گردن است

حق دیگران است

من حلال ا می کنم همانگونه که 120 میلیارد رفیق دوست  را حلال کردم

حلال می کنم چون اگر برگردد چون خوابش بیشتر نمی شود

زنش را دکتر مجانی عمل نمی کند

اسفالت شهرم خوب نمی شود متروی شهرم راه اندازی نمی شود

از جیبی به جیب دیگر سرازیر می شود

بگذاریدی فلانی زدی ایگرگی همان ایگرگ بماند

ایگرگ یا   واوی هایی یا سین و ح یا جیم چه فرقی میکند

بگذارید یک ایرانی با پول این مملکت خوش باشد

پسرش در اتریش درس بخواند

دوران سربازیش را در اکسفورد بگذراند

بگزاری نوه ایی نتیجه ایی با پول من و تو به نیوی یورک برود

بگذارید پدر استتکبار را رحیم مشایی در بیاورد

مگر ان زمان که کروبی برای زن و خواهر و زن دایی من

زندان می ساخت اشکالی داشت

مگر ان زمان که به خاطر فیلم  ویدیویی دیدن

همسایه امر شلاق زدند اشکالی داشت

 

مگر به کجای ایران می خورد

اگر ان سه هزار یا 40 هزار میلیاردی توانی دلاری  باشد

مگر یارانه من را زودتر می دهند یا زیادش می کنند

وضع من همان است که نفت را 7 دلار می فروختیم

الان 100 دلار می فروشیم باز فرقی نکرده

بگزار بیایند بخورند غارت کنند

بروند درس بخوانند برای ما تاریخ بنویسند

بعدش به ریش من و تو بخندند

و بگویند ملت ایران  نجیب است از نسل کوروش است داریوش دارد

ولی ان کارگر پول دوا و درمان ندارد

من حلال میکنم چون هستم

من حق ندارم زد  را اسم ببرم پس حلال می کنم

قوه قضاییه بی قوه ام میکند چون  نباید از زد فراتر رفت

 

من نباید بدانم   که  ج ه ر ... داماد  ن ا ط ق .... است

من نباید  بدانم که ریس فلان بانک باجناق ریس فلان شرکت است

من نباید بدانم که برادر فلانی همان پسر خواهر فلانی است

خاک تو سرم

من حلال می کنم چون هنگ کرده ام

من حلال می کنم چون ایرانی هستم

من حلال می کنم چون حرام حلال سرم میشود

من حلال می کنم چون دیوانه هستم

 

شخص



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, توسط reza |

به سايت ما نمره بدهيد

انتخاب كنيد